پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۷ تیر ١۴٠٣) | کاهش چهار تا هفت‌درجه‌ای دمای روزانه معاون رئیس‌جمهور در آیین میثاق خدمت در مشهد: ۱۹۰ هزار نفر در دولت سیزدهم استخدام دستگاه‌های دولتی شدند مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شد + جزئیات (۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی در مشهد که با تحریک دامادش دست به جنایت زده بود + عکس ۴ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم یک هشدار مهم به زنان گیاهخوار پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها (۷ تیر ۱۴۰۳) اجرای نظم و عدالت بدون همکاری دو نهاد وکالت و قضاوت قابل‌تصور نیست اگر خیلی شیفته برند و قیمت هستید، شاید چندان از این مطلب خوشتان نیاید خانه‌داری، خانه‌نشینی نیست آیا وزن و شاخص توده بدنی معیار درستی در سلامتی است؟ پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با رژیم غذایی پرفیبر غذا‌های فوق‌فراوری‌شده، غول بیماری‌ها را بیدار می‌کند قتل نظافتچی جوان با قیچی مرد خیاط برخورد خودرو تارا و نیسان در مشهد حادثه آفرید (۶ تیر ۱۴۰۳) مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری امشب به حسابشان واریز می‌شود (۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مرگ‌های تلخ در پشت صحنه فیلم‌ها و سریالها | بازخوانی حوادث مرگبار سینمایی

  • کد خبر: ۲۳۱۳۴۷
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
مرگ‌های تلخ در پشت صحنه فیلم‌ها و سریالها | بازخوانی حوادث مرگبار سینمایی
در پشت صحنه ساخت فیلم‌ها و سریال‌ها گاهی حوادثی اتفاق می‌افتد که ممکن است به قیمت جان عوامل سازنده تمام شود. درست مثل حادثه‌ای که چند روز قبل در پشت صحنه سریال رویای نیمه شب اتفاق افتاد و در جریان آن ۲ نفر از عوامل سازنده در رودخانه غرق شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، «صدا، دوربین، اکشن...» کارگردان این جمله کوتاه را می‌گوید و فیلم‌برداری شروع می‌شود؛ اما همیشه در پشت صحنه ساخت فیلم‌ها همه چیز به همین سادگی پیش نمی‌رود و گاهی حوادثی اتفاق می‌افتد که ممکن است به قیمت جان عوامل سازنده منجر شد. درست مثل حادثه‌ای که چند روز قبل در پشت صحنه سریال رویای نیمه شب اتفاق افتاد و در جریان آن ۲ نفر از عوامل سازنده در رودخانه غرق شدند.

تازه‌ترین حادثه‌ای که در پشت صحنه یک اثر هنری اتفاق افتاده به چهارشنبه هفته قبل برمی‌گردد. روزی که عوامل سازنده سریال رویای نیمه شب در رودخانه بهمن‌شیر آبادان مشغول فیلم‌برداری آخرین صحنه‌های این سریال بودند. آن روز دو نفر از عوامل صحنه به نام‌های علی شیروانی و وحید یوسفی در حال آماده‌سازی صحنه بودند که به دلیل جزرومد و بالا آمدن آب، کارشان با مشکل روبه‌رو شد و در ادامه به داخل رودخانه سقوط کردند و جریان آب آنها را با خود برد و در نهایت هر دو نفر به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست دادند.

به دنبال این حادثه نیرو‌های انتظامی، اورژانس و هلال احمر در محل حادثه حاضر شدند و دقایقی بعد پیکر‌های بی‌جان قربانیان از رودخانه بیرون کشیده شد. این حادثه دردناک، اما تنها حادثه‌ای نیست که در جریان ساخت فیلم سینمایی یا سریال رخ می‌دهد. پیش از این حوادثی در هنگام ساخت فیلم یا سریال‌ها رخ داده که پایانی مرگبار داشته است.

سقوط پل معلق در سلمان فارسی

روز دهم اسفندماه سال ۱۴۰۲ حادثه‌ای در پشت صحنه سریال سلمان فارسی اتفاق افتاد که به قیمت جان ۲ نفر از هنروران تمام شد. این حادثه که در روستای خیج شاهرود اتفاق افتاد. جایی که از مدت‌ها قبل فیلم برداری در آنجا آغاز شده بود. عوامل سریال مشغول کار در این محل بودند و هر روز بخش‌هایی از سریال فیلم برداری می‌شد. آن روز قرار بود صحنه‌ای فیلم برداری شود که شماری از هنروران باید از روی یک پل معلق سنگی و چوبی عبور می‌کردند، اما درست در همان لحظات به دلیل تعداد زیاد هنروران، پل که حدود یک متر با زمین ارتفاع داشت و به دو ستون متصل بود فرو ریخت. در جریان این حادثه ۶ نفر دچار حادثه شدند که ۲ نفر از آنها به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند و ۴ نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

وداع با بلدکار جسور

یکی دیگر از حوادث تلخی که در پشت صحنه یک فیلم یا سریال اتفاق افتاد به مردادماه سال ۱۴۰۰ و سر صحنه فیلم برداری فیلمی در لبنان برمی‌گردد. جایی که ارشا اقدسی، بدلکار مشهور ایرانی قرار بود بعنوان بدلکار در یکی از صحنه‌های فیلم حضور داشته باشد. اما او چطور دچار حادثه شد؟ مهسا احمدی، یکی از همکاران اقدسی در توضیح این حادثه می‌گوید: قرار بود ارشا با یک ماشین فورد شاسی کوتاه مشکی رنگ از روی یک رمپ بپرد و آن ماشین در هوا چرخیده و فرود آید. این چهلمین باری بوده که ارشا این کار را انجام می‌داد و تجربه آن را به دفعات داشت؛ اما این بار، هم شکل رمپ و هم نوع ماشین متفاوت بوده و هم این‌که ماشین کاملا اتفاقی روی سقف فرود آمد و همین اتفاق باعث وارد شدن ضربه به سر ارشا شد. نیم ساعت طول کشید تا بتوانند او را از ماشین خارج کنند و به دلیل نرسیدن اکسیژن به مغز او جانش را از دست داد.

آتش سوزی مرگبار در خواب زده

یکی دیگر از حوادث مرگبار در پشت صحنه فیلم و سریال‌های ایرانی به حادثه مرگبار در پشت صحنه سریال خواب‌زده مربوط می‌شود. این حادثه روز ۲۱ مهرماه سال ۹۸ رخ داد و در جریان آن مهدی جعفری، طراح صحنه که دچار سوختگی شدیدی شده بود پس از دو روز در بیمارستان درگذشت. اما این حادثه چطور اتفاق افتاد؟ آن روز کار فیلم‌برداری تمام شده بود و همه عوامل فیلم محل را ترک کرده بودند و آنجا باید برای فیلم‌برداری بخش دیگری از کار آماده می‌شد. معلوم نیست مهدی جعفری به چه دلیلی دوباره به لوکیشن برگشته بود، اما آنجا به دلایل نامعلومی دچار آتش سوزی شده و او در آتش گرفتار و دچار سوختگی ۸۵ درصدی شد و در نهایت جانش را از دست داد.

۵ معراجی

صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه سال ۹۳، در حالی که مراحل پایانی فیلم معراجی‌ها به کارگردانی مسعود ده‌نمکی در شهرک سینمایی دفاع مقدس در حال انجام بود، انفجاری رخ داد که بر اثر آن، پنج نفر از عوامل و هنرمندان این سریال جان خود را از دست دادند. این حادثه زمانی رخ داد که اعضای گروه فیلم برداری آماده می‌شدند تا از یک سکانس انفجار فیلم برداری کنند. محمدجواد شریفی راد، مدیر جلوه‌های ویژه میدانی در حال چیدمان مواد منفجره و جاسازی کردن آنها برای به وجود آوردن صحنه انفجار بود.

این در حالی بود که مواد منفجره در کنار خودروی سمند وی قرار داشت و او سرگرم کار بود که در همین هنگام سرگرد علی اکبر رنجبر، مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس نزد او رفت و مشغول صحبت شد. درست زمانی که نخستین جملات بین آنها رد و بدل شد و مدیر جلوه‌های ویژه از رئیس شهرک خواست به خاطر خطرناک بودن موقعیت آنجا را ترک کند، یکی از مواد منفجره ناگهان منفجر شد و به دنبال آن بقیه مواد منفجره و همچنین خودروی سمند محمدجواد شریفی راد نیز آتش گرفت و انفجار‌های پی در پی رخ داد.

 شدت انفجار‌ها به حدی بود که مدیرجلوه‌های ویژه میدانی به همراه مدیر شهرک سینمایی در دم جان باختند و علاوه بر آنها رضا فرجی، دستیار تولید، مهدی مرادی، دستیار محمدجواد شریفی راد و جمشید احسانی فر که از نیرو‌های تدارکات بود نیز جانشان را از دست دادند. همچنین حمید شهیری طراح لباس و صحنه و مرتضی مولایی مدیر تدارکات به شدت مجروح شدند که به بیمارستانی در اسلامشهر انتقال یافتند.

حادثه‌های دیگر

پیمان ابدی یکی از بدلکاران مشهور سینما و تلوزییون روز ۱۶ اردیبهشت ۸۸ در صحنه‌ای از تله فیلم چشم‌های نامحسوس، باید کوکتل مولوتفی را روشن می‌کرد و داخل یک اتوبوس می‌انداخت و سپس از آن بیرون می‌پرید، اما متاسفانه بار اول فندک عمل نکرد و به این ترتیب اتوبوس به انتهای مسیر رسید. او دیر خود را از اتوبوس پرت کرد و جان باخت.

سال ۸۲، در یکی از سکانس‌های فیلم خداحافظ رفیق، ۴ هنرور با تجهیزات نظامی در دریاچه مصنوعی شهرک سینمایی دفاع مقدس حضور داشتند، اما داخل دریاچه سقوط کردند و به دلیل سنگین بودن تجهیزات غرق شدند.

۱۴ شهریور ۱۳۷۴، قاسم دهقان که علاوه‌بر بازیگری در فیلم قطعه‌ای از بهشت، مشاور نظامی فیلم هم بود در یک صحنه باید خود را داخل یک گودل پرتاب می‌کرد. در جریان فیلم برداری او داخل گودال پرید، اما مین‌های خنثی نشده از زمان جنگ در آنجا بود و انفجار مین جان وی را گرفت.

۲۶ مهرماه سال ۷۳، سیدعلی سجادی‌حسینی، کارگردان همراه با عوامل گروه در حال تدارک فیلمی به نام خط آتش با موضوع دفاع مقدس بودند که ناگهان گلوله‌ای به پیشانی او برخورد کرد و جانش را گرفت.

بررسی‌ها نشان داد که سربازی هر روز تعدادی اسلحه با تیر‌هایی مشقی برای بازیگران می‌آورد و پس از پایان کار، آن اسلحه‌ها را تحویل می‌گرفت. اما در روز حادثه او به اشتباه اسلحه را با تیر‌هایی واقعی پرکرده بود و شلیک از سوی یکی از بازیگران با گلوله‌های جنگی به قیمت جان کارگردان تمام شد.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->